2008-06-02

Idag gillar jag min våg!!

Efter en vecka på resande fot, en ny tripp, ett nytt fordon har jag kunnat lassa av 2,4 kg av övervikten. Precis som de tre personer jag hört om, som gjort den här resan innan, finns ställen efter vägen där de hemkära kilona lätt släpper taget. Resan har inte varit jätteroligt alla gånger, men absolut värt resultatet! Resultatet är desto roligare!

Idag väger jag 68,9 kg. Känns som jag fick en relativt trygg distans till 70-klubben till och med. Jag fortsätter resan förstås! Varför skulle jag inte? De senaste dagarna har jag inte haft ont i magen, maten jag äter smakar bra och... Ja, jag ser ingen anledning varken att stiga av, byta riktning eller fordon. Reser vidare ett tag till...

Leker med tanken vad resultatet kan bli. Om jag klarar 3 hela veckor till, fram till midsommar, på just den här rutten... Kan det ge -4 kg? Är det att hoppas på för mycket? Jag vet ju hur motsträviga dessa kilon kan vara. Men kanske? Jag måste i alla fall prova! Nån stans mellan minus 3 och 4 kg betyder att jag landar på "65 komma nåt" och det vore inte dumt nånstans!!

Let's give it a try!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis och äntligen lite resultat för din skull! -2,4 är ju ett jättefint minus.

Hur reser du denna gång? Sunt förnft, GI eller?

Ina sa...

Tusen tack! Ja, det är så välkommet med resultat - vintern/våren har tärt både på sjävförtroende och tålamod.

Jag "reser" på samma sätt som en av deltagarna i "Du är vad du äter" gjorde för ett par år sedan.