2007-06-11

Nojjig!!

Förra sommaren slog blixten ned med buller och bång här och utan rådiga grannar hade vi varit utan gården... eftersom vi själva var på väg över till Öland då. Nu varnas det stort för blixt och dunder de kommande timmarna. På aftonbladet kan man läsa: "I stort sett hela Svealand riskerar att drabbas av 500 blixtar i timmen" ...och hur rädd och nojjig blir jag då? Hur rädd blir jag att blixten ska slå ner och hela gården brinna upp? Vad händer då? Alltså, allvarligt - VAD händer i så fall? Vi har ju gården försäkrad men om den skulle brinna ner så antar jag att köparna drar sig ur köpet. Det tar ju en evighet att bygga upp huset igen och vi kan ju inte stå med lån på två hus under tiden. Ja, jag veeet att jag är nojjig och tänker för långt och för mycket och för - men jag är sån.

Kära goda godheten - led ovädret någon annan stans, ok?!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Også sender du åskan hit til oss i stedet, men jeg vil ikke ha den, absolutt ikke...

Anonym sa...

Den har tydligen inte slagit ner än i alla fall.
Du får gärna skicka den hitåt; vi har för kallt
för den. Den kommer att vända iväg åt något
annat håll. Ni klarar säkert av den här pärsen också.

Anonym sa...

Fick ni någon åska? Här lös den med sin frånvaro. Jag hade dock gärna sett lite åska för kameran var laddad för det.
Jag är mycket mer nojjig för stark blåst än för åska.

Anonym sa...

Hoppas att det gick bra med åskan och att huset står kvar ;)

Det är inget kul att ha såna nojjor, tror minsann de kommer med åldern. jag har ju lite småpanik att åka buss över Göta Älvbron för TÄNK om vi åker över kanten och bussen ramlar i vattnet?! *jösses* Fatta hur jäkla töntig man är...

kram!